مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24714 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

من دبير هستم بجايي رسيده ام كه نه ماديات نه مقام نه علم نمي تواند قانعم سازد با وجود اينكه سالهاست كه هر شش ماه بحضور امام مشرف مي شوم اما عبادتهايم در من نشاط ايجاد نمي كند در وضعيتي هستم كه بطور مثال وقتي بازار مي روم و زرق و برقهايش را م يبينم روحم عاصي مي شود و سر درد مي شوم اما هيچ راهي براي نشاط نمي يابم محتاج هدايت شما هستم ؟
واعبد رّبك حتّي يأتيك اليقين ( 1 )
خداوند خود را بندگي و پرستش كن تا يقين براي تو حاصل شود ( قرآن كريم )
براي اينكه از زندگي ( عبادت – كار – معاشرت و … ) لذت ببريم لازم است ديني از روي خرد و انديشه داشته باشيم كه عبادت و دستورات ديني خود را بفهيم و از روي فهم به آن عمل كنيم و در اين خصوص بايد از كلام خداوند ( قرآن كريم ) پيامبر اكرم ( ص ) ائمه معصومين ( ع ) و بندگان موفق خداوند و دانشمندان الهي استمداد كرد .
گاهي به علت داشتن اندوخته هاي ذهني و انديشه هاي نا صحيح نسبت به دين و زندگي به نتيجه دلخواه نمي رسيم بلكه حتي آرامش و لذت هم از انسان سلب مي شود . (قرآن كريم )
در مورد زيارت امام ( ع ) بيشتر مطالعه كنيد و امام را بهتر بشناسيد و قتي آگاه باشيد كه بزيارت شخصي معصوم مي رود و خدمت پارة تن رسول الله پرسيد و امام حي و زنده و شما را مي بينند سلام را شنيده پاسخ مي گويند در اين مكان مقدس قطعه اي از بهشت است فرشتگان در صعود و نزول اند و امام زمان ( عج ) بزيارت جدشان امام رضا مي آيند . نشاط در شما ايجاد شده و نيز هم زيارت و هم عبادت خواهيد كرد كتاب كرامات رضويه جلد 2 اكبر مروج شرح زندگي غمبار هجرت مطالعه آن خالي از لطف نخواهد بود .
(و نفس و ما سوّ يها فا لهمها فجورها و تقويها) قرآن كريم ( 2 )
به فرمودة خداوند يك انسان متعادل خلق شده و خوبيها و بديها به او الهام گرديده است پس هيچ كس نيكوكار بايد كار متولد نشده است .
همانطور كه جسم انسان دچار عارضه و بيماري مي گردد روان فكر و انديشه انسان هم به علل مختلف ممكن است دچار عارضه و اختلال گردد به حدي كه در حالات دروني و تعاني مثلاً ميل به غريزة جنسي – لذت بردي از خوردن غذا – لذت بردن از زيبايي و .. دچار سردي و بي ميلي مي شود .
بنا براين بايد نسبت به درمان خود اقدام كنيم . مهمترين راه براي لذت بردن از رندگي و عبادت و ايجاد نشاط در خود توجه و آشنائي با حقوق مختلفي است كه بر عهده انسان است و ادا كردن دين حقوق است به اين منظور توصيه مس شود به كتاب ارزشمند رسالة حقوق امام سجاد ( ع ) مراجعه فرماييد به عنوان نمونه به اولين حق اشاره مي شود و اما حق الله الا كبر فان تعبده و لا تشرك به شيئا ( 3 )
حق خداوند كه بزرگترين حقوق است اينست كه او را بندگي و عبادت كني و نسبت به او شرك نورزي كه اگر چنين كردي در صورتي كه خالصانه باشد خداوند امر دنيا و آخرت تو را كفايت خواهد كرد . به هر ميزان كه انسان كوتاهي و تقصير داشته باشد امنيت و آرامش و لذت از زندگي انسان مؤمن كم خواهد شد . و از همين روست كه خداوند در قرآن كريم توصيه به آگاهي و دانش و هوشيار شدن نموده است . پس تا مي توانيم بر دانش خود بيفزائيم و به دانش خود عمل كنيم تا از زندگي لذت ببريم .
آب كم جو.تشنگي آور بدست تا كه جو شد. آبت از بالا و پست

(2) قرآن كريم سوره شمس آيه 7 و 8
(3) رساله حقوق امام سجاد ( ع )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.